На що витрачаються кошти мешканців: “ДомКом” пояснює структуру тарифу на обслуговування багатоквартирного будинку - Домком Кривий Ріг
19540
post-template-default,single,single-post,postid-19540,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

На що витрачаються кошти мешканців: “ДомКом” пояснює структуру тарифу на обслуговування багатоквартирного будинку

На що витрачаються кошти мешканців: “ДомКом” пояснює структуру тарифу на обслуговування багатоквартирного будинку

Останніми днями до нас на гарячу лінію дуже часто стали звертатись люди з питаннями щодо використання коштів, які мешканці сплачують щомісячно за послугу управління. Мешканці не завжди знають, з чого складається вартість обслуговування. Ця інформація – не секрет, мешканці, співвласники багатоквартирних будинків мають право це знати, а ми дуже раді, що мешканці стали більш уважними та пильними до власних будинків, тому ми залюбки цією інформацією поділимось.

Керуюча компанія “ДомКом” обслуговує в Кривому Розі 156 будинків. Загальна житлова площа, яку обслуговує “ДомКом” в Кривому Розі складає 316130,38  кв.м.

На жаль, є великий відсоток неоплат. За час роботи керуючої компанії “ДомКом Кривий Ріг” мешканці  заборгували компанії 19 мільйонів гривень. Ці кошти мали піти за цільовим призначенням: покриття поточного місячного боргу монополістам, а решта суми закамулювалася б у фонд будинку, з якого потім мешканці могли взяти необхідну суму і виконати потрібний поточний ремонт. 

З наведеної нижче інформації вам стане зрозуміло, чому заборгованість унеможливлює планування ремонтів.

Важливо! В керуючій компанії є будинки, які є на утриманні – тобто перейшли від ЖЕКів, коли ті розформувалися. В таких будинках діє типовий договір – тобто універсальний стандартний перелік послуг, який визначений нормативно-правовими актами, без врахування індивідуальних особливостей будинку та побажань мешканців. Мешканці завжди мають право його переукласти і перейти до наступної форми управління, про це нижче.

Інші будинки знаходяться на обслуговуванні – мешканці цих будинків провели загальнобудинкові збори, порадились, визначили перелік тих послуг, який відповідає потребам будинку та побажанням більшості мешканців, обрали періодичність надання цих послуг і, відповідно, кількість коштів, яку вони були готові накопичувати на ремонт і уклали індивідуальний договір на обслуговування.  Відповідно, в таких будинках вартість послуги обслуговування може бути іншою.

В будь-якому випадку, складові цієї вартості – незмінні: 

  • Сплата податків до міського бюджету;
  • Заробітна плата працівникам компанії (це двірники, слюсарі, зварювальники, електрики, муляри-штукатури );
  • Закупка матеріалів, інвентаря;
  • Оплата електропостачання. Оскільки електропостачання для ліфтів, насосів підкачування води, освітлення місць загального користування здійснюється на весь будинок, а не поквартирно (що логічно, адже йдеться про спільне майно), то сплачує ці послуги управитель.;
  • Винагорода управителя;
  • Накопичення на поточний ремонт.

Керуюча компанія ДомКом надає широкий спектр послуг багатоквартирним будинкам, але хочемо зауважити, що мешканці мають повне право укласти договір саме з тим переліком робіт та періодичністю їх виконання, яке влаштує мешканців, а також змінити суму, яку вони бажають накопичувати саме на ремонт.

Тому ми наведемо усереднений перелік послуг та пояснимо, на що витрачаються кошти, які сплачуються за утримання будинку. Зауважимо, якщо мешканці вашого будинку змінювали договір, його деталі ви можете дізнатися у старшого по будинку, або в керуючій компанії.

Отже, детальний перелік послуг:

  • Прибирання прибудинкової території та сходових клітин (часто від прибирання сходових клітин мешканці відмовляються на користь накопичень для ремонту);
  • Технічне обслуговування інженерних мереж: каналізації, гарячого та холодного водопостачання, централізованого опалення. Наприклад, до таких робіт входить регулярний технічний огляд, який виконується для того, щоб виявити слабкі місця, запланувати ремонти, а також, головне – запуск опалення, скидання повітря з системи і, звісно, завершення опалювального сезону;
  • Технічне обслуговування електромереж;
  • Аварійна служба – вона працює 24/7, цілодобово чергують спеціальні бригади аварійної служби, які терміново виїжджають на місце аварії – пориви трубопроводу, засміченню каналізації, проблемам з електропроводкою тощо;
  • Дератизація – травля крис;
  • Дезінсекція – травля комах;
  • Освітлення місць загального користування;
  • Електропостачання насосів підкачування води (якщо це передбачено технічними особливостями будинку) – забезпечення електроенергією обладнання, що створює в мережах тиск, завдяки якому вода подається на верхні поверхи; 
  • Електропостачання ліфтів (в разі наявності);
  • Перевірка та обслуговування димовентиляційних каналів – обов’язкова робота, завдяки якій зокрема зберігається безпека у використанні газу в квартирах;
  • Обрізування гілок дерев, підстригання кущів;
  • Поточний ремонт – це ремонт конструктивних елементів будинку або споруд на прибудинковій території. Наприклад, заміна зношеної ділянки трубопроводу холодної чи гарячої води, опалення, каналізації, заміна запірної арматури (це крани, засувки, вентилі на інженерних мережах), ремонт кладки димовентиляційного каналу, косметичний ремонт під’їзду, ремонт вимощення, ремонт покрівлі, фарбування лавок, дитячих майданчиків та багато іншого.

Важливо! Поточний ремонт здійснюється за рахунок накопичених на будинку коштів, після вирахування всіх попередніх витрат.

Кожен мешканець може дізнатися індивідуальні дані щодо власного будинку – тариф на обслуговування, баланс на будинку (накопичення чи, навпаки, заборгованість), які послуги надавались в його будинку. Для цього мешканці можуть звернутися до старшого/ї по будинку, який детально володіє інформацією і має нею поділитися, або ж до керуючої компанії, якщо ваш будинок на утриманні і договір на обслуговування не укладав.

Ваша керуюча компанія “ДомКом” у Кривому Розі