
10 Лют Ліквідація аварій у будинках: чому не можна перешкоджати аварійним службам
Останнім часом все частіше аварійні бригади “ДомКом” у Кривому Розі стикаються з проблемою доступу до мереж під час реагування на аварійний виклик. Перешкоджання роботі аварійників можуть негативно вплинути на весь під’їзд. Фахівці “ДомКом” надали з цього приводу роз’яснення.
Юристи компанії пояснюють, передусім управлінці за законом мають певний перелік обов’язків. Керуюча компанія згідно з договором управління зобов’язана утримувати у належному стані спільне майно власників приміщень у багатоквартирному будинку (№ 417-VIII, п.7). Але і мешканці багатоквартирного будинку мають зобов’язання, наприклад, згідно з чинним законодавсвом, мають надавати доступ до внутрішньобудинкових труб опалення, водопостачання та каналізації фахівцям для проведення термінових ремонтних робіт, якщо виникає така необхідність.
Чому мешканці відмовляють в доступі?
Передусім, через нерозуміння, що це їхній обов’язок згідно із законами. Помилково люди часто вважають, якщо у їхній власності є квартира, то автоматично “їхніми” стають і всі мережі, що через квартиру проходять, але це не зовсім так. Вертикальні трубопроводи, наприклад, як їх називають в народі “стояки” – це загальнобудинкові мережі, і вони перебувають у власності всіх співвласників багатоквартирного будинку. Іншими словами, це спільне майно, стан якого може суттєво вплинути на якість послуг для решти мешканців.
При проектуванні власно квартири, її ремонту, ви маєте передбачати доступ до загальнобудинкових мереж. Водопровідні стояки і вводи холодної та гарячої води в квартири та інші приміщення, а також запірну арматуру, вимірювальні прилади, регулятори слід розміщувати в комунікаційних шахтах з влаштуванням спеціальних технічних шаф, що забезпечують вільний доступ до них. Якщо керуюча або підрядна організація виявила, що доступ до загальних комунікацій в квартирі власниками перекритий, то вона має право вимагати, щоб власники демонтували зведені конструкції і відкрили інженерні системи. Закриваючи при ремонті доступ до загальних інженерних систем будинку, власник бере на себе всі ризики, в тому числі фінансові, які можуть виникнути в разі, якщо буде потрібно оглянути або відремонтувати дане обладнання.
Доступ для проведення планових робіт
Закон України “Про Житлово-комунальні послуги” передбачає, що в багатоквартирному будинку повинен бути забезпечений вільний доступ до загального майна будинку: для використання власниками і наймачами приміщень, для поточного і капітального ремонту керуючої організацією. (в п. 7 № 2189-VIII ЗУ “Про житлово-комунальні послуги”). А це означає, що мешканці задля спільного блага мають надавати доступ до мереж не лише для ліквідації аварій, але і для її попередження – поточного ремонту.
А якщо мешканці вирішать не пускати фахівців?
У такій ситуації компанія складає акт про відмову в доступі. Далі справа передається безпосередньо в суд. Якщо мережі вимагають термінового аварійного ремонту, при відмові в доступі всю відповідальність за можливі наслідки аварій несе власник приміщення, що не пустив в квартиру представників керуючої компанії або підрядника. Якщо за час розгляду ситуації судом станеться, наприклад, порив труби або інша аварія, то всю заподіяну шкоду буде відшкодовувати власник приміщення, куди не змогли потрапити ремонтні бригади (ч.7, 2 ст. 1060 ЦК України).
Доступ до загальнобудинкових мереж – це про взаємну повагу серед мешканців, про турботу про сусідів, про відповідальне господарювання і догляд за спільним майном. Керуюча компанія “ДомКом” пропонує мешканцям переходити на цивілізований підхід до вирішення таких проблем, не доводити ситуацію до примусового відкриття дверей, а ставитись одне до одного так, як хотіли би, щоби ставились до нас.
Аварійна служба “ДомКом” в Кривому Розі працює цілодобово. Ви можете звернутись по допомогу навіть під час комендантської години.